Alla inlägg under november 2009

Av Ryrvik - 23 november 2009 21:36


  

Här görs matteläxa samtidigt som jag kampar med Puppis.


     

Nu har vi tänt julstjärnorna i fönstret. Snart ska vi julpynta också. Det är ju första advent till helgen.

Av Ryrvik - 17 november 2009 20:38


  •   Nu går jag i tredje klass. Det har hänt jättemycket sedan jag bloggade senast. Nu ska jag börja blogga mera.



  • Snart kommer nya Legospel som heter LEGO Indiana Jones II och LEGO Rockband. De kommer jag att köpa så snart de kommer ut i affären.

  




  • Här är min nya tidning från Lego Club Magazine. Jag fick den 09-11-17. Så här ser den ut!

  



  • I söndags fick jag gosedjuret R2-D2. Den är jättesöt. Så här ser den ut;

  




  • På torsdag ska jag till tandläkaren. De ska dra ut en tand och sedan ska jag kanske julpynta.


  • Jag har börjat spela klarinett. Det är fem som spelar klarinett i klassen. Ida, signe, Ellen C, Ellen S och jag. Man fick välja på fem instrument; trombon, trumpet, saxofon, flöjt och klarinett. Jag valde klarinett eftersom jag tyckte att det var det roligaste instrumentet.

  



  • Vi ska också ha skolpjäs snart. Det ska bli roligt. Vi ska spela att vi har julavslutning.


  • I måndags vaccinerade jag mig mot svininfluensan. En i klassen svimmade när hon hade fått sprutan. Dagen efter var det åtta personer som inte kom till skolan. En person började också må illa på jympan. Jag kände inget särskilt. Det sved när jag fick sprutan och nu har jag bara ont i armen. Jag känna en gnutta ont i magen på kvällarna. Personer som är under 12 år ska ta sprutan en gång till. Det kommer jag ju också att göra förståss....

  



  • Jag har fått en ny hund som heter Diva. Hon är en bruksschäfer som är fem år. Hon är snäll och go och jätteduktig på att spåra. Ibland är hon busig och biter mig i benen när jag springer, men det gör ingenting.

  


















  • Vi har en ny häst som heter Loke. Han är en dölehingst och är fem år gammal. Han ska ridas in och jag hjälper mamma med det eftersom jag väger så lite.  


  • Jag har också nya fiskar. De är guppys och de har inga namn.


  • En speciell kramhälsning till pappa, farmor och farfar som är på Nya Zeeland och hälsar på släkten. Hej Ulrika, Jeremy, Emelie och Sofia =D!

Presentation

Omröstning

vilken låt gilar du mest?
 keep on walking
 dige-loo-dige-ley
 just a minet
 lay your love on me
 eloise
 overdriv
 bumby ride
 kom
 unstoppale
 4 o clock
 we no speak americano
 natalie
 manboy
 waterloo
 tempel of love
 håll om mig
 michelangelo
 waka waka
 a little bit of love
 cara mia

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards